tisdag, december 29, 2009

New world order

Då var julen snart avklarad och det nya året närmar sig med stormsteg. Hoppas att alla har njutit av den goda maten, snapsen och allt som hör till. Själv har jag börjat mitt nya liv. Ett liv med mindre fet mat, mindre godis och mer motion. Vi får väl se hur länge det håller i sig den här gången. Med motionen då alltså. Att min växande mage ska bort råder det dock ingen tvekan om, lite pinsamt att inte kunna använda alla sina byxor...

Jag som invånare i Ulricehamns kommun hoppas att inte allt för många såg på SVT´s aktuellt igår. Där framställdes vi som gubbigast i Sverige, inte kul. UT la naturligtvis upp detta på sin hemsida, så ni som missade det kan gå in där. Jag tror att alla partier i kommunen behöver jobba hårt på detta inför nästa val, lite pinsamt att vi är sååå oerhört dåliga. Det finns ju massor med kompetenta kvinnor, synd att de inte vill engagera sig politiskt. Eller vill de det? Det kanske är så att vi skrämmer bort dem?

Dagens låt " Laibach - Geburt Einer Nation" Känner att det behövs lite tyska i livet...

Inga kommentarer: