torsdag, april 22, 2010

Allvarligt talat

Fy för att ta frågor på studs. Fick ett samtal från en nyhetsreporter idag där han frågade vilken jag tyckte var den viktigaste frågan som jag skulle driva inför valet. Öhhhh, det kändes som att jag kunde ha svarat precis vad som helst. Goddag yxskaft. Det är inte enkelt att vara fritidspolitiker. Kul men inte enkelt...

Är inte direkt förvånad över Centerns agerande när det gäller skolstrukturen i Ulricehamns kommun. Min känsla är att de väljer att glida undan frågan när de vet att problemet löser sig själv utan deras inblandning. Jag blir bara så trött på politiskt rävspel. Kan man inte stå för det man tycker istället?

Hade en snickare på jobbet idag som fick mig att mer eller mindre totalt tappa fokus. Fast det klart när det snöar in på kontoret är det svårt att hålla ångan uppe. Mitt i detta ringde dessutom reportern ovan och ville ha snabba svar. Får nog ta och jobba undan lite i helgen istället. Vill ha sol och värme!

Dagens låt "Mange Smith - Allvarligt Talat"

Inga kommentarer: