fredag, april 23, 2010

Lagoma korvar är bäst!

Det verkar som att sossarna i Ulricehamn är på krigsstigen när det gäller NUAB. Bolaget har haft en hel del inkörningsproblem men jag tror på tanken. Jag tror på att förenkla för nyetableringar, att göra gemensam sak med det kommunala näringslivet och på så sätt skapa förutsättningar för tillväxt i hela kommunen.

En favorit i repris.

På måndag är det återigen dags för ett kommunfullmäktigesammanträde. Låt oss hoppas att det blir ett givande möte utan en massa tjafs som egentligen inte leder någonvart. Jag tror dock att detta är en utopi då Miljöpartiet redan har flaggat för att de laddar för strid när det gäller NUAB. Självklart ska utvärderingen gås igenom men sedan gäller det ju att vi höjer blicken och ser framåt.

Efter vårt gruppmöte i onsdags känns det roligt med politik igen. Jag känner att vi har något riktigt bra på gång. Det vore väl tusan om inte vi ska bli största borgerliga parti efter valet. Mycket politik just nu men snart kommer golfsäsongen igång och då blir det andra bullar. Vill ha sol och värme...

Dagens låt "Hästpojken - Jag e Jag"

Inga kommentarer: