söndag, april 25, 2010

Tankeställare

Det märks att höstens val börjar närma sig. Den 3 maj ska den rödgröna oppositionen lämna sitt budgetförslag. Ska bli väldigt intressant att se vad den visar. I kvällens agenda ska miljöpartiet synas med Maria Wetterstrand i spetsen. Vem tar vid efter henne förresten?

Efter att ha sett Mr Labero trolla bort både det ena och det andra igår fick jag mig en tankeställare om sossarnas utspel om NUAB. Borde väl egentligen ha funderat på olika tricks och hur han egentligen gör när han förvandlar en hundralapp till en femhundrakronorssedel men mina tankar gick åt annat håll. Efter att ha läst Mattias Josefssons blogg lite mer noggrant inser jag att han nog egentligen bara vill räta ut eventuella frågetecken och se till att vi får en så bra verksamhet som möjligt. Och att den ska vara laglig är för mig en självklarhet. Om detta medför att kommunen inte ens ska vara delägare i bolaget låter jag vara osagt men något måste nog göras...

Dagens låt "David Bowie - The Man Who Sold The World" En rolig tanke finns här förresten. Kan de inte säga att de inte tycker om hans musik istället?

Inga kommentarer: