torsdag, oktober 28, 2010

Framtidens Ulricehamn

Efter ett antal veckors förhandling är det nu klart att jag får den stora äran att bli kommunalråd i Ulricehamn. Det är ett spännande och inspirerande uppdrag som jag ser fram emot. Det innebär också att jag lämnar mitt gamla arbete bakom mig, ett arbete som jag trivs väldigt bra med. Det har gjort att valet har varit svårt.

Nu gäller det att se framåt och samla kraft inför de kommande fyra åren. Vi har ett antal stora utmaningar framöver och de ska vi lösa tillsammans. En stor och kanske den viktigaste utmaningen är att höja nivån på våra skolor, både vad gäller kvalité, resultat och struktur. Eftersom jag själv är "gammal" lärare ligger de frågorna mig väldigt varmt om hjärtat.

Funderar på hur och om jag ska göra om min blogg. Ska den bli helt privat, enbart handla om musik, resor, golf eller ska jag låta den vara som den är nu?

Dagens låt "Warren G - Regulate"

5 kommentarer:

ingemarmpsjuharad sa...

Grattis! :-)
Det här kan nog bli bra....
Låt bloggen bli en mix av nytt och gammalt men "tröka" inte till den utan var i rätt mått personlig...

Erin Winslow aka Itsbugart sa...

Grattis! Jättebra med förnyelse i kommunen även om jag helst vill se den reser mot vänsterhållet!

Erin

FrökenProsit sa...

Grattis Lars!

Toppen, att ta tag i skolan!
Skall bli roligt att följa dig i ditt politiska jobb.

Anna sa...

Gratulerar! =)
Tycker den ska fortsätta handla om allt möjligt med dagens låt på slutet!

Anna

Ulrika Geeraedts sa...

Du har helt rätt att skolfrågorna måste prioriteras! Det skall bli spännande att få jobba med dig som kommunalråd och jag tror nog att du klarar av att blanda både personliga iakttagelser och politiska tankar i samma blog. Lycka till!