måndag, mars 13, 2006

Ska arbete löna sig?

Ibland ställer man sig frågan om staten vill att man ska arbeta eller om de egentligen tycker att man ska vara hemma och stämpla istället för att göra rätt för sig. (Förresten är ju även jag en del av staten trots att jag inte röstar på de nu styrande partierna.) Idag har jag vikarierat eftersom jag inte har fulltid men efter skatt och resa så går jag back på att arbeta. Är det a-kassan som är för hög eller tjänar jag för dåligt som lärare?

Såg för första ggn ett halvt avsnitt av toppkandidaterna på svt igår... jag har inte missat ngt.

Bäst just nu, " Spetsnaz - On the edge". Vet att det är en gammal låt men den svänger ngt så infernaliskt, den är dessutom så där lagom aggressiv.

Hade förresten en helt ok helg. Har pratat lite med fröken och det känns mkt bra, vi får väl se vad det leder till. Jag ska försöka att inte kära ner mig för mkt för fort. Har sett en del på schlager och har tom röstat för första ggn. Jag valde det högra numret och gav min röst till Silverland. Det är ngt med honom som får det att pirra till i mina svenska gener.

Inga kommentarer: