söndag, januari 03, 2010

Vargjakt

En ny dag och ett nytt bloggår. Förra året var det lite sisådär med bloggandet men i år ska jag verkligen försöka bli bättre. Kommer dock inte att lägga så mycket fokus på bilder från utanför bruket i Limmared. Funderar dock på att hitta en ny plats att ta mitt dagliga foto. Någon som har en bra plats i bakfickan? Resvägen är U-hamn - Gällstad - Limmared - Tranemo - Uddebo - Strömsfors - Åstarp.

En kompis till mig krävde idag att jag ska ta ställning i vargjaktsfrågan. Med tanke på mina begränsade kunskaper i ämnet var jag tvungen att läsa in mig lite på ämnet. Har ju bara sett inslagen på tv och baserat på dem så känns det ju aningen illa att man ska behöva skjuta tre st i Västra Götaland. Tydligen hra de skjutit minst en i Dalsland och det är väl där man är mest rädd för dem. MUF´s ordförande har tydligen läst på och säger så här om det hela. Jag blir tyvärr inte klokare av allt jag läser. Men personligen tycker jag nog att man hade kunnat ta lite lite lugnare, inte vimlar det av varg i Sverige...

Årets första dagens låt är "Tears For Fears - Head over Heels"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åker du inte förbi Vång?

Helge sa...

Jag röstar på Stålared.

Ithala sa...

Hej!

Den 17 Januari kl 14:00 ska en manifestation hållas på Mynttorget i Gamla Stan i Stockholm!
Det är ytterst viktigt att vi är många den dagen.
Jag ber om hjälp här.
Även om DU inte kan komma kanske du känner någon som kan?
Ni som är med i FaceBook kan använda er av linken nedan.
Klicka på länken eller kopiera den och sätt in den i ditt adressfönster och bjud in mer folk, uppmana dom att i sin tur bjuda in fler. Så att stafettpinnen förs vidare hela tiden.
Har ni några frågor så maila till vargmanifest@gmail.com.

Tack för er hjälp!

http://www.facebook.com/event.php?eid=263619581162&ref=mf#/event.php?eid=243959427594&index=1