söndag, maj 30, 2010

Bai Bang

I fredags var jag på Billingens GK och träffade delar av deras sponsorkommitté. De tänker i nya banor och jag tror att vi på Kinds GK kan dra nytta av deras arbete. Nya tider kräver nya lösningar och vi kan inte bara sitta ner och vänta på att företagen ska komma till oss. Det blev även lite golf på eftermiddagen och jag kan stolt meddela att vandringspriset ska sättas upp i klubbhuset på Kinds GK imorgon.

Ända sedan jag började fundera kring politiska frågor har det varit diskussion om SIDA, vad de gör och vad de inte gör. Hur mycket pengar de ska förfoga över och vart de pengarna ska gå. Vad som är sant och inte sant lämnar jag därhän men det finns mycket att läsa om Bai Bang, mjölkpulver och korruption. Kanske är det dags att ta tag i den här frågan en gång för alla... Bistånd är bra, men vi måste ju se till att pengarna hamnar på rätt ställe och i rätt fickor.

Dagens låt "Looptroop - Don´t Hate The Player"

Inga kommentarer: