onsdag, maj 05, 2010

Smörpop

Det sägs ju att tid är det enda man har gott om. I alla fall när man är liten för sedan känns det som att tiden bara springer iväg. Jag har nog alltid trott att jag har hur mycket tid som helst. Tid att arbeta, tid att lägga på familj, tid att lägga på politik, tid att lägga på golf och tid att lägga på övriga intressen. Igår upptäckte jag att jag har brist på tid, den räcker helt enkelt inte till. Måste nog börja fundera på allvar vad jag ska lägga min tid på.

Har sedan länge sett fram emot att bli 35. Inte för att åldern är speciellt viktig eller rolig utan för att då kunna få vara med i ett H35 seriespelslag i golf. Igår var första tävlingen och jag träffade inte bollen. Upptäckte runt lunch att det var speldag. Fick springa ner till shopen och införskaffa mig ny utrustning och sedan slänga i mig mat och bege mig till Borås GK. 7 grader varmt, snålblåst och min enda träning har bestått i en hink på UnGK´s ranch i söndags. Det blev precis lika dåligt som man kan tro. Finns en stor risk att det inte blir några mer seriespelsrundor för min del...

Dagens låt " Julio Iglesias - Moonlight Lady"

1 kommentar:

Glitne sa...

Ser fram emot H35 även jag, tycker att det är orimligt att det inte finns en lägre gräns.

Hur som helst så skall man inte bryta ihop totalt av en dålig runda. Har ett tips från min hemklubbs gamla pro: Gamal Sherif (grymt kul namn jag vet):

Titta på boll!
Kasta klubba!

Som golfspelare förstår man vad han menar men för många nybörjare blir första gången på ranchen något kaotisk.