söndag, maj 02, 2010

Golden Heart

Fram tills för några år sedan försökte jag alltid att arbeta den 1:a maj, eftersom jag på något vis trodde att detta kunde provocera en och annan socialdemokrat. Om jag inte kunde arbeta försökte jag i alla fall att klippa gräset eller på annat vis sysselsätta mig. Numer är det som vilken vanlig dag som helst. Jag tror nämligen att jag småprovocerar sossarna mest hela tiden. Om jag ska vara helt ärlig så funderar jag på varför det ska vara en helgdag längre. Har inte den dagen mist sin betydelse?

Imorgon är det återigen dags för kommunstyrelsen i Ulricehamn att ha sammanträde. Jag kan tänka mig att det kan bli en del skriverier efter mötet. Om nu inte det har hänt något nytt under helgen som jag har missat. Kan tänka mig att det kan bli en del snack om den nya organisationen och om Lassalyckan... Imorgon är dessutom första mötet i Ks utan Ulf Svensson, jag kommer att sakna hans bonnförnuft.

Dagens låt

1 kommentar:

Erin Winslow aka Itsbugart sa...

That's ok. I'm riding around Ulricehamn with a large "V" on my bike basket!!!