torsdag, maj 20, 2010

Meatglue

Olika tider har olika modeord. Det ord som varit mest på tapeten den sista tiden är köttklister, ett enligt mig oerhört fult ord. Både i läte och i innehåll. Känns bra att europaparlamentet satte stopp för galenskaperna. Jag vill veta vad jag äter...

En del kunskap är oerhört svår att få in i min hjärna. Spelade spel häromdagen och fick frågan vad kons fyra magar hette. Öhhh. Våmmen. Att det var nät-, blad- och löpmagen också hade jag totalt glömt bort. Konstigt det där med kunskap...

I Ulricehamn är det annars ganska lugnt. Kan tänka mig att det kommer att bli en hel del prat om skolstukturerna på dagens alliansmöte. Man kan undra om centern fortsätter att driva linjen att vi inte kan lite på underlag från kommunens tjänstemän och att det finns en sammansvärjning mot landsbygden, konspirationsteoretiker? De sätter samhället före eleverna fast ändå inte. Vad händer med ett samhälle vars ungdomar inte klarar av skolans krav? Om man låter det fortsätta för länge så hjälper man inte bygden utan man stjälper den. Det gäller att tänka lite längre än vad näsan räcker...

Dagens låt "Looptroop - Don´t Hate The Player"

Inga kommentarer: