tisdag, maj 11, 2010

Stad i ljus

Den som har läst min blogg de sista åren kan inte ha missat att jag då och då kritiserar Centerpartiet. Nu är det återigen dags för kritik mot samma parti. Igår var det möte i Älmestad skola, ett möte för att gå igenom hur politiker och tjänstemän har kommit fram till sitt beslut att lägga ner skolan. Enligt uppgift betedde sig ledande centerpartister mycket illa mot både andra politiker och mot tjänstemän. Är det den här typen av politik som vi i alliansen ska ägna oss åt så vet inte jag om jag vill vara med. Detta är definitivt inte vad Ulricehamns kommun behöver. Vi behöver politiker som står upp för hela kommunen och som inte tar varje tillfälle i akt att skapa en konflikt mellan stad och land. Nej, jag hoppas verkligen att ett annat parti innehar kommunalrådsposten efter nästa val.

Dagens låt "Telex - L'amour Toujours"

1 kommentar:

Erin Winslow sa...

Ja, jag håller med 100%!