måndag, december 13, 2010

Covers

Vad var det egentligen som hände i Stockholm i lördags? Jag blir helt ärligt inte riktigt klok, det trots att jag har läst det mesta som går att läsa. Jag köper nog inte att det beror på Vilks och vår närvaro i Afganistan. Eller också är det så enkelt. Eftersom personen i fråga dog är det svårt att få några svar. Hans brev lämnar ju en hel del öppna frågor...

Eftersom jag konsumerar en stor mängd musik hamnar jag ibland lite utanför ramarna. Idag surfade jag runt och lyssnade på band som har gjort covers på Depeche och fann Lacuna Coil. Deras version av Enjoy the Silence var faktiskt helt ok. För övrigt en låt som väldigt många har valt att göra cover på. Inte så konstigt med tanke på att det är en av världens topp tio låtar alla kategorier.

Dagens låt "Viro - Jack D"

5 kommentarer:

Unknown sa...

Tjena

När du ändå pratar så mycket om musik får du naturligtvis inte glömma the KING Elvis Presley

Lyssna och njut

Ha det

Tommy

Anna sa...

S-censur? ;-)
Tror inte det är så enkelt...Det handlar väl i botten om att ha känt sig otroligt illa behandlad vid något tillfälle. Sedan ha blivit infångad av fel människor, hjärntvätt och fanatism, grupptryck...

Jag läser just nu en bok skriven av en journalist som var inbäddad i en styrka under Irakkriget, det är inte vackert det heller. Människor kan göra ofattbara saker "for the cause".

Anonym sa...

Snarare topp 5.
Claes H

Holmin sa...

Claes! Jag håller med dig. Den passar på en topp fem lista...

Anonym sa...

Ett kommunalråd med den musiksmaken kan inte misslyckas:
Niki & The Dove, Because The Night, Housse de Racket, I Want The World To Stop, Kärlekens Tunga, Familjen, alla klockrena val.
Claes H