lördag, december 25, 2010

Dagen med stort D

När jag var liten var alla juldagar ungefär likadana. Vi åkte och träffade min pappas syskon och vi kusinbarn umgicks och gjorde ett eller annat uppträdande. Kan ha varit Carola, Herryes eller möjligtvis Mats Rådbergs låtar som framfördes. I vilket fall som helst minns jag dagarna som väldigt trevliga. Har också ett svagt minne av att man nästan alltid såg på Ivanhoe. Denna riddare som slogs för det goda, fast visst valde han fel kvinna?

Fick Okej! i julklapp, det måste vara den absolut bästa julklappsboken genom tiderna för oss 70-talister som inte får nog av den musik som formade oss. Vad stod egentligen W.A.S.P. för?

Den bästa julklappen måste dock ha varit från sambon. Alla vägar bär till...

Dagens låt "The Owl Service - I Was A Young Man" Passar bra i juletid.

1 kommentar:

Anna sa...

Åååååh!! Okej var tyvärr inte bland mina klappar. Får gå och köpa själv för julklappspengarna =)
Vad W.A.S.P står för finns det ett antal olika förklaringar på men ingen från bandet. Kolla här: http://sv.wikipedia.org/wiki/W.A.S.P.

Och Rom var väl en toppenklapp....om hon inte skojat till det och menar att alla vägar bär till tex Tranemo. Här blev det en resa för mig och sonen till London (från mig).

God fortsättning på dig!