lördag, januari 15, 2011

SJ - ett företag i tid

Min oro över att SJ inte skulle få fram och hem mig i tid var helt onödig. SJ leverade mig på ett lugnt och säkert sätt och jag fick dessutom en extra omvärldsanalys eftersom jag åkte den långa vägen över Örebro och Västerås på vägen upp. Påminner mig om när man hoppade på Buss 203 till Borås förr i tiden och fick åka över Varnum och Hökerum. En trevlig resa där enda nackdelen var att den tog lite längre tid.

Titt som tätt diskuteras ofta parkeringsproblematiken i Ulricehamn. Noterar att man har utökat antalet platser i Villastaden, hoppas att man löser fler platser även lite närmare stan. Där jag bor får man stå i max två timmar. Detta leder till att vi som bor här titt som tätt måste ut och flytta våra bilar, hur miljövänligt är det? När det gäller just parkeringsplatser har jag lagt märke till en som ofta är upptagen med en och samma bil och det är den utanför stationshuset, detta trots att den enbart är avsedd för besökare till Turistbyrån. Måste vara en väldigt turistintresserad människa...

Dagens låt "Syket - Grillstugan"

Inga kommentarer: