måndag, april 24, 2006

Dilemma

Äntligen måndag och dags för nya tag när det gäller att lösa höstens arbetssituation. Har dock ställts eller kommer kanske att ställas inför ett litet dilemma. Min inställning till friår bör ju vara ganska uppenbar och nu är det kanske så att jag kan få arbeta för en som vill vara ledig... Egentligen borde man inte ställa upp på det men vad är alternativet? Söker annars nästan allt som finns i västsverige. Det får väl bli en pizeria till i Ulricehamn annars...

Då har olyckan varit framm på Borås djurpark och nu ska det bli krishantering för alla. Ursäkta mig men är inte olyckor någon som man bör räkna med när man arbetar med djur? Detta måste väl vara en arbetsskada som inte kräver något mer än att man ser vad som har hänt och försöker se till att det inte kan hända igen? Om en elev skulle få för sig att kasta ett suddgummi på mig och jag råkar få det i ögat så skulle vi få träffa psykologer och få krishanteringshjälp? Lägg ner!

Läser lite om hur man har gjort i Danmark för att lösa ungdomsarbetslösheten. Det kanske är dags för osynliga handen att kasta sina stenar på första bästa dansk de ser? Läste någonstans att säpo hade tagit över utredningen, känns som om att lösningen är nära.

Helgen har varit över förväntan. Har ätit gott och tränat en hel del golf. Känner mig snart redo för den kommande helgens drabbning i Eslöv. Testade förresten en ny driver i Linköping i lördags, fick en tydlig köpsignal. Har en fundering kring tjejer och golf. På nästan alla banor som jag besöker ser jag fullt av vackra kvinnor. Hur kan det komma sig att det knappt finns någon på min hemmabana? Har vi "lyckats" skrämma tjejer från golf i tidig ålder hos oss eller finns det någon annan förklaring?

Dagens låt är "Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay", den svänger så att det står härliga till.

Inga kommentarer: