söndag, april 09, 2006

Stadskampen

Då var det dags igen för nästa avslöjande. Sossarna har tydligen tjänat pengar på lotterna som såldes i samband med programmet. Personligen vet jag inte om jag ser ngt direkt fel i detta. Borde inte vi som medborgare vara mer vaksamma? Om ett parti väljer att lägga sina pengar i ett spelbolag är det väl upp till dem? Om vi sedan är så dumma att vi köper lotter av dem så... Jag kan så här i efterhand säga att jag är glad att jag inte köpte ngn lott och att jag inte heller såg på ngt av programmen.

Annars har väl veckan varit rätt ok. Skandalerna avlöser varann men tyvärr tror jag inte att det finns ngn som vinner på det. Det enda som sker är att politikerföraktet växer. Som tur är har det inte varit några skandaler i Ulricehamn än men det kommer säkert ngt avslöjande innan valet, konstigt vore väl annat.

Kan förresten inte annat än skratta åt HV71. Högmod går före final eller vad är det man säger.

Ska bli mkt intressant att se vad som sker i valet i Italien. Prodi eller Forza? Kampanjen verkar ju ha varit ganska rolig att följa. Smutskastning hit o smutskastning dit. Hoppas vi kan få igång en lite roligare valrörelse i Sverige oxå. Sossarna har ju börjat bra nu gäller det bara för de andra partierna att följa med i det höga tempot.

En annan sak som förbryllar mig lite är det faktum att hon gjorde motstånd! Det första jag fick lära mig när jag fyllde 18 var att göra som vakter och poliser säger annars kan det gå illa. Hon måste helt ha missat det faktum att de har rätt att avvisa ngn. Fast det klart är man personlig vän med Herr Bodström så gäller kanske inte de reglerna...

Dagens låt... har inte riktigt bestämt mig än. Får nog återkomma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens låt för tredje dagen i rad är Standin' On The Verge av & med Hardcore Superstars.

Holmin sa...

Inte en chans i helvetet!