onsdag, april 19, 2006

Ulricehamnsönder

Det finns bra dagar och så finns det dagar då man känner sig som en förlorare. Idag är en av de senare. Lite svårt att förklara men naturligtvis är det kärleken som spökar eller kanske bristen på den. Det kanske är så enkelt att jag ska vara ensam och inte förtjänar något bättre. Nej så illa kan det inte vara... Det ringde på dörren innan och dum i huvudet som man är så hoppades jag att det var Hon med stort H. Vem tror ni att det var? En majblommeförsäljare naturligtvis. Han har nog inte sett en mer snopen 30-åring på länge.

Har fastnat en del för det något "håsade" bandet vapnet. Nedan en bra text av dem som passar mycket bra in på hur jag känner mig just nu.

Så simpel som jag är,
kan jag inte förstå
hur ska jag bära mig åt
för allt blir fel
Och hur du ser på mig
stämmer ganska bra
med hur jag ser på mig,
så kalla mig cp
kalla mig bög
det kanske är fel
men en bra metafor
för den jag är
det jag är

Läste förresten i Dn att polisen vill kameraövervaka Stureplan. Vem vill inte det? Sänd live därifrån så slipper vi såpor i de andra kanalerna. I Göteborg har man filmat Linnégatan i öppna kanalen i flera år...

Dagens låt är trots min vapnetsjuka " Weeping Willows - Call me anything" Och visst har ni rätt, lite nere är jag allt... Nästan misär.

Annars är det ganska lugnt i Ulricehamn(som vanligt). Vi ska samlas ikväll och fila lite på vårt valmanifest. Är helt inne på samma linje som Virtanen idag. Vi ska skippa valfläsket och istället dela ut valprosciutto. Fläsk är lite fel i dagens bantningstider.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oumpaloumpa!

Dags att rycka upp sig ur MISÄREN nu!