tisdag, april 11, 2006

Överviktiga, men glada.

Det känns ibland som att tiden står still. Jag har nog inte retat upp mig på något de sista dagarna. Läser en del tidningar på nätet och hittar en hel del kul saker. På DN kan man läsa om att det finns en förening som rasar över ett uttalande mot Tommy Salo. Det var länge sedan uttrycket användes, kul med lite återcykling. Jag ska nog rasa mer under de kommande veckorna.

Men när jag tänker efter så har jag nog hittat ngt eller ngn som jag stör mig på. Här kan ni läsa om saker och ting ur ett lite annorlunda perspektiv. Det är inte utan att man undrar vilken planet han bor på?

När det gäller den lokala politiken så fanns det en insändare i dagens UT som handlade om... trumvirvel.... tro det eller ej, det gamla järnvägsområdet. Kan vi inte bara bygga bostäder på ena sidan av vägen och låta de företagarna som vill etablera sig få lov att göra det. Så länge som allmänheten får tillträde till stranden är det väl inget problem. Jag blir sååå irriterad på människor som säger nej till allt bara för sakens skull. Området har sett för djävligt ut i över femton år och har vi otur kommer det väl att göra det i femton är till. Miljöpartister.... Helt otroligt. I insändaren hänvisar han till ett antal göteborgare som ställde sig mkt främmande till våra planer på att bygga bostäder 200 meter från sjön. Vad är det för människor som han umgås med kan man ju fråga sig. När jag pratar med mina vänner runt om i landet tycker ALLA att det är en mycket bra idé och de frågar varför vi inte bygger närmare sjön!!!

Dagen låt är " Indochine - Les Tzars"

Inga kommentarer: