torsdag, februari 22, 2007

All work and no play

Funderar helt klart på att försöka dra ner lite på mitt tempo. Känner mig ständigt stressad och kan liksom inte varva ner till en lagom nivå. En vecka på kanarieöarna utan mobil men med fem pocketböcker skulle nog göra gott. Är annars mycket nöjd med dagen som helhet. Jobbade från 8-21 men har fått gjort en hel del, o tur är väl det...

Har alldeles för mycket att göra och måste därför börja säga nej till saker. Fullmäktige på måndag är en sådan sak. Jag måste få ihop en sak på jobbet och jag vill verkligen inte behöva arbeta på helger än. Får nog prioritera arbetet före politiken... Lite synd men så är det nog. Fick förresten ett erbjudande om lärarjobb igår. Kände lite på det men... nja... måste nog ge det här en chans. Det är verkligen kul och jag tror att jag kan göra ett bra jobb om jag verkligen anstränger mig. Visst är läraryrket helt ok men jag brinner inte för det, inte nu i alla fall.

Ska försöka få ngt i magen innan seinfeld. Hoppas på ett bra avsnitt idag, halvsov igår och minns egentligen inte ens vilket avsnitt det var. Misär

Dagens låt " Alphaville - Leben ohne ende"

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan Lasse, Kan du inte hänga på till Palma? Ja, vi vet, klockan nio på kvällen är vi trötta & vill vara själva men eftermiddagsfyllorna är ljuvliga. Det blir inget disco, men vet du vad, det är gött i solen när man sitter där me vinglaset i näven (i Palma får man röka Marlboro till frukost).