söndag, februari 18, 2007

Listor

Satt igår och kikade i en bok som jag fick i julklapp tillsammans med Herr Helgesson. Boken som listade de 500 bästa/viktigaste skivorna enligt tidningen Rolling Stones. Vi sa att vi skulle lista våra tio innan kl 18.00 idag söndag. Här kommer listan. Kommentera, kritisera och såga. Men såhär är det.

1. Depeche Mode - Music for the masses
2. Howard Jonas - Human's Lib
3. Alphaville - Forever Young
4. Morrissey - Your Arsenal
5. Magnus Uggla - Välkommen till folkhemmet
6. Depeche Mode - A broken frame
7. Suede - Coming up
8. Blur - Parklife
9. The Smiths - Strangeways, here we come
10. Nick Cave & the bad seeds - Henrys Dream

För övrigt så fortsätter jag på min nyktra bana. Känns väldigt skönt måste jag säga. Kroppen börjar bli pigg och jag känner mig betydligt rappare i skallen. Kanske är en myt att hjärncellerna dör, de kanske bara vilar...

Dagens låt " Cetu Javu - Situations"

Inga kommentarer: