söndag, september 20, 2009

Flattop

Det är något konstigt med hår. De som har mycket av det vill ha mindre och de som har lite vill ha mer. De som har lockigt vill ha rakt och vice versa. Jag minns när jag blåste och fönade mitt hår varje dag. Stod framför spegeln med hårborste och fön och ville inget hellre än ha rakt hår. Hade ett tag lång lugg som jag försökte experimentera med, utan framgång dock. Enda sättet att överhuvudtaget få det någorlunda rakt var att använda hårspray, torka med fön och sedan dra ut det uppåt innan det var helt torrt. Trots att det gjorde ont blev det inte helt hundra, lockarna lyste igenom. Det fanns en punkare på skolan som hade en typ av mohawkfrisyr, hans tips var att använda tvål. Jag testade men inte heller det funkade. Det är kanske därför jag ser ut som jag gör idag....

Den snyggaste frisyrvideon från den tiden. Såhär ville jag se ut, och jag vet att det är en tjej som sjunger...



En annan favorit var Val Kilmer i Top Gun. Hans frisyr gick inte av för hackor.

Dagens låt "D.A.D. - Won´t Cut My Hair" Egentligen ingen riktigt bra låt men jag minns när en lokal rockgrupp gjorde cover av den, därav dagens låt. De var döpta efter en skiva med LA. Guns om jag inte minns helt fel.

Annars är detta bäst just nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det gäller att acceptera sig själv och sitt år. Om inte annat sparar man mycket tid och pengar på att inte motarbeta naturens och DNA:ts krafter...