onsdag, september 23, 2009

Skyline

Då var man äntligen 34 år. Letade efter 34 på nätet men fann väl inget av värde. Ingenting nytt man får göra, ingenting man inte får göra och ingenting som man borde ha gjort. Ett mellanår kanske?

Börjar bli riktigt golfsugen, synd att det redan är slutet på september, kanske får vänta till 2010 och se om det kan bli mitt år. Det är ju aldrig för sent sägs det. Alternativet är ju att spela lite tävlingar och höja sig så att det är kul att spela igen, för vem vill gå runt på 80 slag och skrapa ihop 30 poäng. Inte jag i alla fall... Ska spela Borås södra dag. Är dock nöjd om jag går under 80 med tanke på mängden golf jag har spelat i år. Återkommer med facit.

På måndag är det dags att bestämma hur vår Skyline kan komma att se ut i framtiden. Hoppas att fler gör som jag. Det är verkligen inte något bra förslag, gör om gör rätt.

Nästa stora sak för kommunen är arbetslösheten. Det krävs att vi sätter fart på vår organisation och ger dem rätt verktyg, annars kommer detta att medföra stora problem i framtiden. Utanförskap är inte bra, inte för någon. Jag tror att vi med gemensamma krafter kan lösa det mesta, men då krävs det att vi lämnar Ankeborg bakom oss. Att leka i sandlådan och kasta sand på varann vinner vi inget med. Lämna det åt sidan och vi har vunnit mycket. Blev oerhört irriterad av insändaren i tisdagens UT. Vi från alliansens sidan borde väl kunna höja oss från sandlådan och istället fokusera på sakfrågan. Men det kan väl vara för mycket begärt, speciellt när det gäller förslag som man kanske inte riktigt står för. För varför skulle man ananrs inte våga visa hur det kan komma att se ut. Antingen står man för förslaget eller också inte. Jag står inte för det.

Dagens låt

Inga kommentarer: