onsdag, oktober 27, 2010

Livet är Okej!

Det är inte ofta jag får starka köpsignaler nu för tiden men häromdagen hände det. Jag tillhör en av de många i min generation som växte upp med tidningen Okej! Nu har det släppts en bok om tidningen. Borde egentligen vänta med att köpa den och istället önska mig den i julklapp men jag känner att jag vill ha den nu!

Idag är det Fairtrade Challenge och arrangörerna hoppas på att över 300.000 ska deltaga i dagens fikastund. Jag har absolut inget emot företeelsen men känner väl att en del konsumenter kanske sväljer det här med hull och hår. Läs gärna artikeln i GP om vad märkningen egentligen innebär och vad de extra pengarna går till. I vilket fall som helst satsar jag på rättvisemärkt fika.

Dagens låt "Bon Jovi - Raise Your Hands"

2 kommentarer:

Tharand sa...

Jag tycker att Fair Trade är bra och att det känns småsint att som GP klaga på att certifieringen kostar pengar. Problemet borde väl snarare vara att den stora majoriteten av företag inte kan garantera att inget barnarbete, anständiga löner, arbetsvillkor och en arbetsmiljö som inte är direkt hälsofarlig förekommer. Om alla företag tog sitt ansvar skulle inte Fair Trade behövas men tyvärr litar jag inte på gemene företag och därför köper jag Fair Trade.

Anna sa...

Samma känsla här! Borde önska boken om OKEJ i julklapp men tror inte jag kan vänta. Var inne på Bokia härom dagen för att köpa den men....de har inte köpt in den!?!!! Sicket misstag! Tror de nog rättar till det snabbt =) Det borde de iaf!