tisdag, oktober 12, 2010

Ordning och reda

Idag var det äntligen dags för Anders Borg att lämna årets budget. Om du bara är lite intresserad finns det en kort variant här, om du vill ha den långa version finns den klickbar på samma sida. Det finns en tydlig linje som följer med även i den här budgeten. Arbete ska löna sig, punkt.

Har två måndagar i rad haft förmånen att ha fått kompetensutveckling tillsammans med mina arbetskamrater på jobbet. Dagarna har letts av Anders Gustafsson från ett företag som heter Intuagera. Har varit med på ett flertal liknande dagar under årens lopp med det här var riktigt bra. Rekommenderas varmt!

Några gånger varje dag får jag frågan om jag blir kommunalråd eller ej. Mitt svar är samma varje gång. Jag vet inte än men jag hoppas det. Apropå något helt annat. Lyssnade på en intervju med Håkan Hellström på vägen hem från jobbet på P4 sjuhärad, han är precis hur bra som helst.
Idag har jag haft svårare än på väldigt länge att välja dagens låt. Var länge innan på en gammal DM-klassiker, snubblade sedan över till Bronski Beat och Nitzer Ebb för att slutligen fastna för denna.

Dagens låt "Front 242 - The Untold"

Inga kommentarer: