fredag, oktober 01, 2010

Ropen skalla pannkakor åt alla

Runt om i Sverige håller partier och människor på att formera sig inför nästa mandatperiod, Ulricehamn är inget undantag. Jag vet inte vad det är som har hänt men plötsligt är nästan alla jag möter intresserade av politik och av mig som person. Tänk om alla som nu har åsikter kunde tänka sig att engagera sig i ett av våra politiska partier istället, vad bra det skulle bli!

Dagens stora nyhet är att moderaternas partisekreterare Per Schlingmann avgår. Jag minns honom väl från hans tid som distriktsordförande i muf södra älvsborg och han var kunnig, trevlig och vass redan då. Det arbete som han har lagt ner för att skapa de nya moderaterna har lyckats och jag kan inte annat än önska honom lycka till i framtiden!

Såg en nybildad grupp på facebook. "Vi som vill ha tillbaka pannkakorna och tacosen på Hökerums skola" Bra att initiativen kommer underifrån. Hoppas bara att de som bestämmer över skolmaten lyssnar och ändrar sig. En liten fråga för många men ack så viktig för en del...

Dagens låt "Yazoo - Bad Connection"

Inga kommentarer: