måndag, oktober 18, 2010

Med cykel i tankarna

För lite drygt en vecka sedan fick jag frågan om jag ville hänga med och cykla Vättern Runt nästa år. Rent spontant så borde jag säga nej då min kondition är allt annat än bra fast samtidigt så känns det som att det är nu eller aldrig. Anmälningsgruppen finns så det är egentligen bara att anmäla sig, betala och införskaffa sig en cykel. Min racer som står i källaren hemma hos mor och far på Marbäcksvägen har nog nämligen gjort sitt...

Var i Alingsås igår och blir alltid lika glatt överraskad över hur väl de har lyckats med att få staden att upplevas som trevlig och gemytlig, vi har en hel del att lära. De är duktiga på belysning, den saken är säker. I Ulricehamn lyckas vi inte ens lysa upp vår strandpromenad. Efter husen vid Fahlmansgatan är det mörkare än mörkt. Känns inte som att det har varit någon trygghetsvandring där...

Dagens låt "Kraftwerk - Tour De France"

1 kommentar:

Erin Winslow aka Itsbugart sa...

Högrekommenderar att du skaffa en ny cykel! Kan inte tänka livet utan min. Och även om dagarna har hunnit bli rätt korta är det fortfarande skönt med en tur på cykelbannan. :-)