söndag, januari 14, 2007

Kalaskul

Hittade en gammal dagbokstext på nätet idag som jag skrev samma månad som jag fyllde 25. Jag hade nog en kris av ngt slag då... Och kanske har det ff.

30/8 kl.22.00 år 2000
Då har man börjat skolan igen då, vet inte riktigt vad jag skall skriva om det egentligen eftersom att jag ännu inte har bestämt mig riktigt vad jag tycker. Har funderat hela sommaren över hur jag skall göra och bestämde mig väl slutgiltigt i lördags att det är skolan som gäller. Har beställt ADSL till min lägenhet, hoppas att det blir lika snabbt som de har sagt att det skall bli..... Har dessutom beställt ett nytt körkort, var tvungen eftersom att det gamla inte fick plats i min plånbok. Ungefär så här kul är mitt liv just nu. Har fått i uppgift att skriva en sorts loggbok i skolan, funderar på att skriva den på datorn och publicera den på nätet istället för att lämna in den till läraren i skolan. Får väl se vad hon tycker om den idén.


5/9 kl. 17.37 år 2000
Ännu en trist dag i Borås. Funderar allvarligt på vad jag håller på med. Idag kändes det som om att vi inte gjorde nåt vettigt alls. Jag skrev en berättelse om vatten som vi sedan satt och diskuterade tillsammans i basgruppen. Ja, ja man skall kanske inte klaga. Träffade en gammal kompis efter skolan som jag tog en fika med, tänk att det finns så rastlösa människor som bara måste ut och resa och se världen. Jag har en tv och genom den kan i alla fall jag uppleva det mesta, ha,ha. Det vore inte helt fel att komma iväg en sväng till något lite mer varmt land.


26/9 kl.14.22 år 2000
Det var ett tag sedan kära dagbok och det är mycket som har hänt i mitt liv. Jag har tagit ett studieuppehåll från Borås. Jag har bestämt mig för att jobba och se på Tv under ett år eller mer. Skämt och sido jag har ingen lust alls att plugga mer. Har precis sett på handbollen, halvspännande. Annars intet nytt på västfronten. Jag jobbar på Lisse och trivs med det, nu är det ju bara en helg kvar och den borde jag väl kunna stå ut med. Har varit en sväng i Norge, 4 timmar för att vara exakt. Det var väl själva resan dit som var rolig. Jag befinner mig just nu i 30 minus träsket, känns OK.


Det känns som att jag funderade på samma saker då som nu.
1. Vad ska jag göra när jag blir stor?
2. Varför är jag singel?
3. Varför reser folk så mkt utomlands?

Inga kommentarer: