onsdag, januari 31, 2007

Playa del sol

Har funderat en hel del på svt:s nya söndagsserie. Det verkar som att "folk" i allmänhet och sk. tyckare anser att den bör läggas ner. Jag tycker dock hel tvärtemot, den är ju oerhört bra. Kan det bero på att jag är från landet och har en mindre raffinerad humor? Kanhända att sthlmare inte tycker det är kul eftersom de känner igen sig? Måste vara jobbigt att vara så oerhört pretto.

Ska snart iväg till Åhaga i Borås för att få information om en mässa vi eventuellt ska ställa ut på. Om det är som jag tror att ingenting är gratis, vette tusan om det blir ngt för vår del. Så fort det är ngn som ska tjäna pengar på folks fritidsintressen kommer girigheten in. Minns så väl förra året då man var tvungen att hänga av sig jackan för att stödja en skolklass resa till ngt varmt land, tveksamt.

Igår var det dags för första mötet/utbildningen för nyvalda i kommunen. Vi stod kvar och pratade lite efteråt och om de som var i det rummet är vår framtid vet jag inte om jag vill vara med... Blir helt enkelt mörkrädd. Vi har en stor utmaning framför oss för att få in bra och vettiga personer in i politiken som vågar ta beslut och som har en klar och rak linje.

Dagens låt" Bronski Beat - Smalltown Boy". Bögpop när den är som bäst.

Inga kommentarer: