torsdag, april 09, 2009

Förnuft och känsla

Hur kan det komma sig att en idé ena dagen framstår som helt lysande och dagen efter känns lite mer avlägsen? Igår var jag och kollade på ny bil, det kändes helt klockrent och jag kunde helt ärligt gått ut ur dörren med en ny bil på 5 sek. Efter en viss tids dividerande och köpslående över telefonen har jag nu fått ett pris som känns relevant och överkomligt. Men när jag vaknade i morse känns det inte alls lika intressant. Hur kommer detta sig? Har förnuftet segrat?

Funderar på att skriva en insändare om tvingen, är inte riktigt tillfreds med tanken på så pass stora fastighetskroppar i den delen av staden. Någon däremot? Säg till i så fall så ska jag lyssna även på era argument.

Snart påsk! Skärtorsdag, långfredag och ytterligare tre dagar. Ni vet väl varför vi firar påsken...

Dagens låt "Supergrass - Alright"

4 kommentarer:

Svenne sa...

Varför är det egentligen mindre okey med stora fastighetskroppar i den delen av staden, än i andra delen av staden?
Hur skulle vår stad se ut om vi under en längre tid undvikit byggande av stora fastighetskroppar för att ett antal människor får minskad livskvalite genom sämre utsikt?

Holmin sa...

Hej Lipstick! För egen del har det inte så mycket med utsikt att göra, det handlar mer om vilken typ av bebyggelse man vill ha i olika delar av staden. Det finns ju de som förespräkar en blandad bebyggelse med småvillor, höghus och radhus. Visst finns det vinster med den lösningen men jag tror nog ändå att en stad i vår storlek mår bättre av att hålla en rak linje.

Amin sa...

Jag tycker inte att det är OK att skapa en mur av höga betonghus längst ner i staden. Vi vill väl ändå bevara vår vackra småstadsatmosfär och karaktär? Inte är det väl särskilt vackert med de stora fastighetskropparna i den andra delen av staden?

En lärares dagbok sa...

Köp bilen Lars, inget att tveka på!! Som svar på din fråga på min blogg, så var jag ute i måndags...gick inte så bra. sköt säkert 20 över..skit..

Ha det...

mvh Bino