söndag, april 12, 2009

Kommentarer

Hörde på radion imorse att många riksdagsmäns bloggar tydligen inte får så många kommentarer. Det kanske är som det är för mig, att de får dem via mejl istället. Fick detta häromdagen. Vad säger ni?

Hökerums Bygg har visat att det går att tjäna bra pengar på att bygga högt i Ulricehamn. Nu vill andra göra samma sak och det kan jag förstå, vem vill inte tjäna storkovan? Placeringen är dock FEL. Kommunen tycker om förslaget för det kan öka antalet invånare i staden. Personligen har jag en annan åsikt, det kommer att bli tomma hus i småorterna utanför stan och inte generera tillväxt till kommunen. När stan diskuteras med folk från andra orter är det Söder som kommer upp, det är hit folk vill flytta, området är centralt, genuint och sist men inte minst är det här som sjöutsikten finns. Det är ju den som efterfrågas såklart, det är ju därför dom vill bygga just här... Som sann kapitalist vet jag mycket väl att det inte går att stoppa det hjul som börjat rulla. Tänj lite på gummibandet och det blir svårt att neka andra. Såklart är detta bara början på en ny stad. Näst i tur står Bogesunds Väveri som vill lägga om verksamheten och bygga på någon våning med lägenheter, sen står ödetomten före Topeco på tur, sedan Topeco-huset. Hur vill vi att stan ska se ut? Vill vi ha en kompakt mur som skymmer Jägaregatan? Nej tack, jag kommer definitivt att flytta innan den bild jag beskriver blir verklighet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Människor som bor i ett område borde ha mer att säga till om kring nybyggnationer. Om en byggnad täcker utsikten, i detta fall sjöutsikt så tycker jag det är hemskt att man kan ge byggnadslov. Skulle företaget som nu vill bygga ett högt hus fortfarande göra det om man byggde en mur som täckte för sjöutsikten? Att inte respektera de som bor i ett område och att påverka deras hem är allvarligt.