fredag, april 03, 2009

Världen lyssnar

Jag tycker om att göra listor över olika saker. Inte så att jag är en kalenderbitare utan med listor över vardagssaker. 10 bästa konserterna, 5 bästa låtarna just, 5 att göra saker etc. Ett bra sätt att få dagen att gå om man har tråkigt eller bara behöver tänka på ngt annat.Just nu gjorde jag dagens att göra lista.

1. Sommardäck
2. Göra greenfeeavgiftslapp till jobbet
3. Handla kött till kvällens buffé

Politik. Var på stormöte i alliansen igår. Ska inte avslöja hur många vi var men antalet oroar mig. Kan inte säga så mycket själv egentligen för det är inte alltid jag har tid att gå även om jag försöker. Av någon anledning ligger nästan alla de mötena på torsdagar, och torsdagar är inte den bästa dagen...

Vad kom vi fram till då? Alliansprogrammet ligger fast och vi är väl överens om det mesta även om jag personligen har en annan åsikt i Tvingenfrågan. Tog en promenad i området igår och jag håller med om att ngt behöver göras, men att bygga en cementvägg i den höjden utmed Storgatan känns väldigt främmande. Jag anser att det är nu vi måste bestämma hur vi vill att Ulricehamn ska se ut i framtiden. Småstadsidyll eller inte?

Sedan har vi frågan vem man företräder som politiker. Är det partiets linje och vad är den? Frågar man alla medlemmarna eller är det bara de få som kommer på gruppmötena och våra årsmöten eller ska man lyssna på de som man vet är ens väljare? Enkelt? Nja inte direkt....

Dagens 3 bästa Erasure låtar
1. Ship of Fools
2. Love to Hate You
3. Breath of Life

Inga kommentarer: