torsdag, april 16, 2009

Oban

Har idag roat mig med att storstäda kontoret och lite andra ställen på jobbet. Hur kan platser bli smutsiga när ingen är där? Är det råttor som flyttar damm eller var kommer det ifrån? Hade en riktigt elak kalkfläck vid duschrummet. Som tur är har man väl bra anställda som vågar testa olika saker, kalklösning, cillit bang, svinto och vatten. Nu är den nästan borta. Lärdom, kranar ska inte stå o droppa...

Har läst en del om hur man som bloggare ska lyckas med att få många läsare till sig. Man ska tydligen vara personlig, gärna rolig och kort. Inte i cm då utan i antal rader. Jag känner dock att jag vare sig är rolig, kort eller jättepersonlig. Det stod också att man kan skriva om sitt intresse och om det som man briner för. Brinner? Jag som knappt har tid för de saker som berör mig, saker man brinner för? Vad skulle det vara? Hur raka bananer får vara, mängden människor som röstar på konstiga partier, fula hus eller konstiga maträtter?

Ska smaka på en flaska whiskey som jag fick av min far för några dagar sedan. Jag tror att den kommer att förhöja min kväll. Ska för övrigt på Odd idag. Skönt med lite avkopplin, god mat och trevligt sällskap.

Dagens låt "Bob Hund - Nånting måste göras"

Inga kommentarer: