tisdag, april 07, 2009

Låghus kontra höghus

Många tycker säkert att jag har fastnat lite för det här med höghus kontra låghus och så är det säkert. Jag känner att det är nu det är dags att vi bestämer oss för hur vi vill att vår stad ska se ut i framtiden. På gårdagens kommunstyrelse klargjorde jag mina synpunkter och nu har jag lite drygt två veckor på mig att få fler personer med mig. Även om de flesta i mitt egna parti kommer att rösta för förslaget kommer jag att rösta emot. Ett dåligt förslag är ett dåligt förslag och då ska det inte gå igenom.

Snart är det förresten påskdags, var på Ica innan och man kan lugnt säga att det märktes. Skönt för handeln att vi fortfarande konsumerar inför storhelgerna. Själv köpte jag både godis och lite annat smått och gott.

På jobbet har det tagit fart nu, det känns som att många är väldigt sugna på att spela golf. Kanske är golfbanan en bra plats att fly undan vardagsproblemen. En chans att få stänga av sin mobiltelefon i några timmar och bara vara.

Dagens låt "First of The Gang To Die"

3 kommentarer:

Mattias Josefsson sa...

Lars!

Allt väl. Jag håller med dig att samarbete i det de flesta fall är det bästa alternativet.

Min uppgift är att arbeta för Ulricehamns kommuns bästa och att tydliggöra de politiska alternativen för väljarna.

Själv är jag av den åsikten att ulricehamnarna och Ulricehamn tjänar på en helt på en annan politik på riksnivå. Exempelvis hade kommunen fått statsbidrag redan i år men Socialdemokraternas förslag och arbetsgivaravgiften för småföretag hade varit lägre.

Men det är väl kring det och eventuella andra frågor, inkluderat lokala, där vi har olika syn som vi bör diskutera - med respekt för varandras åsikter.

Ha det och ät inte för mycket påskgodis... =)

Holmin sa...

Helt klart är det så! Speciellt i de tider vi lever nu.

För mycket godis? Kan man verkligen äta för mycket:-)

emma härnqvist/perfektion sa...

Ja, och staten hade nog allra helst behållt dem.. Men,men.

Med mig är de bra, har haft en riktig slappdag i vårt regniga Ulricehamn. Själv?