måndag, april 20, 2009

Korpen flyger

Har återigen gjort misstaget att se en gammal film som jag alltid har höjt till skyarna. Förra gången var det Cobra med Sylvester Stallone och igår var det Korpen flyger, en isländsk film med många bevingade uttryck i. Den är inte fullt lika bra längre...

Politik. Varför väljer man att bli fritidspolitiker? Väljer man det eller är det någon som ber en ställa upp? Jag fick frågan när jag flyttade hem om jag inte skulle engagera mig, och vips så har man lägenheten full av handlingar och kalendern full av möten. Ofta är det väldigt kul och givande men ibland väldigt jobbigt. En del ärenden gör att man måste tänka till medans en del andra är av enkel karaktär. Just nu filar jag på en insändare till UT om tvingen. Jag vill verkligen inte att det ska byggas 5våningar plus vind på Storgatan. Jag vill det bara inte. Rätt eller fel?

Dagens låt "Depeche Mode - Somebody"

1 kommentar:

Mobby sa...

Låt "vissa" områden stå för/med "höghusen" men de får inte vara i vägen för hus bakom. Placera inte de högre husen längst ner i dalen utan ut mot skottek. Där de bygger idag längst ner mot villa skottek. Ta vägen rakt över upp på berget. Där kan de bygga 5 våningshus om de vill!