tisdag, september 21, 2010

Arbete eller fritid

Idag blev jag 35 år gammal. Känns lite främmande att Mats Rådberg sjunger om mig. Jag minns mycket väl när jag fyllde både 18 och 20, resten av åren har liksom passerat i racerfart och minnena är ganska få av mina födelsedagar. Kanske beror det på att de bara blir fler och fler eller på att jag egentligen inte tycker speciellt mycket om dem. Fast samtidigt trivs jag väldigt bra med att bli äldre, skumt det där...

Idag börjar valresultatet att sjunka in och det känns fortfarande oerhört bra. Målet att bli största borgerliga parti i Ulricehamn är uppfyllt och nu är det snart dags för den nya gruppen att träffas. Det är en spännande tid framöver med förhoppningsvis många trevliga och roliga möten.

Just nu spekuleras det hej vilt om vem som ska bli nytt kommunalråd och jag har noga övervägt mitt egna engagemang och har meddelat att jag inte är tillgänglig för ett uppdrag på heltid. Jag är dock väldigt sugen på att växla upp och är redo för nya uppdrag. Jag vill inte lämna mitt ordinarie arbete utan ser fördelar med att ha en fot kvar i den vanliga världen. Som tur är har vi flera kompetenta och kunniga medlemmar som är intresserade av att arbeta heltid med politik.

Dagens låt "Mats Rådberg & Rankarna - Du Kan Alltid Lita På Pojkarna Över 35"

4 kommentarer:

Anna sa...

Grattis på födelsedagen!
Kanske dags att ändra i titeln på bloggen också då? =)
Låter sunt att ha kvar en fot i verkligheten tycker jag!

ingemarmpsjuharad sa...

Ta nu chansen!I lämplig dos...:-)

Marie-Louise Bengtsson sa...

Grattis på din dag.
Ps Du blev inte av med Vänsterpartiet i fullmäktige den här gången heller!

ingemarmpsjuharad sa...

Säg inte nej,,, säg kanske kanske, kanske....