lördag, september 18, 2010

Slutspurt

Läser på DN att ledningen för alliansen är stor. Men det gäller verkligen att vi inte tar ut någon seger i förskott. Såg på debatten igår och jag känner ett stort förtroende för vår Statsminister. Jag ger gärna honom fyra år till.

Efter att ha surfat runt en stund på våra lokala poltitikers bloggar inser jag att alla inte riktigt är med i matchen. Jag har skrivit det innan och nu gör jag det igen. Ska man ha en blogg ska man uppdatera den ofta, annars kan man lika gärna låta bli. Betyget blir för de allra flesta underkänt. Det som är mest intressant är dock att se vilka som kommer hålla liv i sin blogg efter söndag. Jag tror att det kommer att vara ytterst få.

Igår hade vi samling i vår lokal vid Stora Torget. Vi var ett glatt gäng som pratade poltik över lite mat och dryck. Det var ett av de bästa mötena på länge. Vi har en bra laguppställning och det känns verkligen som att vi är redo för en ny mandatperiod. Pratade om det nya biblioteket, skolstrukturen i centralorten och många andra viktiga frågor. Moderaterna är på gång!

Dagens låt "Dead Kennedys - Holiday In Cambodia"

3 kommentarer:

Marie-Louise Bengtsson sa...

Hej Lars!

Håller med dig igen. Vi är några lokala politiker som varit dåliga med bloggandet där bland jag själv.

Gällande debatten i går och förtroende är min slutsats den omvända. Jag känner inget förtroende för de som sitter nu och jag tycker att Mona mer och mer ser ut som den nya stadsminister vi behöver.

Erin Winslow aka Itsbugart sa...

http://erinwinslow.v-blog.se/

Och, nej, jag försvinner inte efter valet oavsett av hur det går!
:-)

Holmin sa...

Skönt att ni håller med mig. Jag hoppas att ni båda fortsätter efter valet. Och till Marie-Loise, Jag tror på Fredrik!