torsdag, september 16, 2010

UTmaningen

Äntligen börjar det hända saker i valet även i Ulricehamn. I dagens UT utmanar Sverigedemokraterna Ulricehamns Tidnings chefredaktör att han ska äta upp tisdagens krönika om de får tre eller mer platser i fullmäktige. Svaret från tidningens sida är klockrent. En tidning ska nämligen läsas, inte ätas. Jag hoppas precis som så många andra att SD inte går fram i valet i Ulricehamn. En är en för mycket. Jag hoppas dessutom att Vp också tappar sina mandat, bara så ni vet...

Jag försökte mig på en egen utmaning igår. Frågade A.A. i Centerpartiet om han ville slå vad om vilka av oss som går fram mest i valet. Han ville inte vara med...

Dagens låt "Phil Collins - Loving You Is Sweeter Than Ever"

3 kommentarer:

Erin Winslow aka Itsbugart sa...

(V)i går säkert framåt!!! :-)

Marie-Louise Bengtsson sa...

Hej Lars!
Är verkligen helt enig med dig gällande SD däremot inte avseende Vänsterpartiet förstås. Tycker att det också i Ulricehamn är viktigt med en röst för ett jämlikt, jämställt och solidariskt samhälle. Tror dessutom att KF-mötena skulle bli oerhört tråkiga om inte Vänsterpartiet fanns med där!

Holmin sa...

Jag håller egentligen med dig men var tvungen att provocera lite. Dina inlägg( Marie-Louise) behövs i Ulricehamns fullmäktige. Hoppas faktiskt att du kommer in in trots ditt medlemskap i Vp. Invånarna behöver få höra skillnaderna i politiken.