fredag, september 10, 2010

Iphone är det gamla svarta

Jag har försökt att hålla emot i ett bra tag nu men till slut fick jag ge mig. Fick min iPhone i förra veckan och i väntan på mikro-simkortet har den legat till sig hemma, nu är den dock i full gång. Det absolut bästa är dock att den har gjort mig till en bättre bilförare. Det är nämligen totalt livsfarligt att ens försöka sig på sms, samtal eller surfning medans bilen rullar. Så nu har jag full fokus på vägen. Försökte mig på att ta ett kort innan. Dock inte i Limmared som på den gamla goda tiden utan i Gällstad. Det gick väl sisådär... Bifogar istället ett kort från Kinds GK.


Igår var jag på besök på min gamla arbetsplats Ulrikaskolan. Man kan väl minst säga att de är aningen trångbodda. Vad jag förstår är det likadant på Bogesundsskolan. Detta stärker mig i min övertygelse att vi troligtvis inom kort behöver börja projektera för ytterligare en skola i de södra delarna av Ulricehamn. Om vi nu ska leva upp till målet om 25.000 invånare så måste ju alla barn få plats någonstans...

Dagens låt "Frank Sinatra - Luck Be A Lady" Kan komma från en av hans bästa skivor, Sinatra at The Sands.

1 kommentar:

Holmin sa...

Enligt uppgift skulle inte den här låten finnas med på den skivan utan bara på LP:n "Sinatra -65" samt på en av Sinatras sista inspelningar, "Duets II", då ihop med Chrissie Hynde. Detta är fel då den finns med som bonuslåt på den remastrade utgåvan från 1998 CD och på 2003 års DVD-Audio release.