onsdag, september 15, 2010

Blått är flott!

Hörde så sent som igår på radion att vare sig Trafikverket eller ledande trafikpolitiker vill bygga ut fler motorvägar. Det är synd att de inte läser vad som händer i vår kommun. Igår var det en ny olycka som i alla fall jag tror hade kunnat undvikas om motorvägen hade varit utbyggd fram till Jönköping.

Det här tycker jag annars mest är bara tråkigt. S gör tydligen precis vad som helst för att få tillbaka makten, illa.

Dagens låt "Tori Amos -Smells Like Teen Spirits"

5 kommentarer:

ingemarmpsjuharad sa...

Saxat ur UT
"
Personbilen körde i korset vid Rasta in i bakändan på lastbilen då denna saktade in för att svänga av i riktning mot Liared"

Den typen av olyckor hjälper inte en motorväg mot....Eller... 2+1 väg ok motorväg =dyyyyyyrt

Holmin sa...

Det är så skönt med Ingemar för han visar skillnaderna i politiken. Jag tror att en motorväg med ordentliga på- och avfarter hade kunnat förhindra denna. Tyvärr Ingemar, men jag tror verkligen inte på din politik. Jag tror på vikten av att rädda människoliv och att förebygga olyckor. Pengar är inte allt.

ingemarmpsjuharad sa...

Fast trafikverket sa i sin senaste undersökning att de tycker som jag.De visar i sina undersökningar att motorvägar inte är en generellt sett säker och bra lösning. Utan att se orsaken till olyckan kan man inte säga att det är vägens fel, eller? Med Lars Holmins lösning ska vi ju bygga om hela vägnätet i Sverige göra det korsningsfritt...Svårt med Alliansens skattesänkarpolitik att finansiera det, eller?:-)

Holmin sa...

Du glömmer att det är skillnad på väg och väg. R40 är en oerhört hårt trafikerad väg om man jämför med vägen mellan Liared och Knätte. Du gör det väldigt enkelt för dg.
Skillnaden är att jag är för fler motorvägar där det behövs och du är mot.

ingemarmpsjuharad sa...

Säkra vägar absolut. Men en motorväg är för dyr i förhållande till den säkerhet den genererar. Så om man har samma trafikmängd på en motorväg som en 2+1 så vinner man inget utan man får högre kostnader och en på sikt garanterat ökad trafikmängd. Det är ju inte så bra. Se länkarna...

http://www.folksam.se/testergodarad/sakeritrafiken/vagsakerhet/1.68812

http://urbanisma.se/blog/dr%C3%B6mmen-om-den-tomma-motorv%C3%A4gen

http://www.eurorap.se/default.asp?page=nyheter/nyheter