onsdag, juni 23, 2010

The big four

Igår var jag på Folkets Hus i Ulricehamn och såg Anthrax, Megadeth, Slayer och Metallica via livesändning från Sofia, Bulgarien.. Efter en lite seg inledning där dessutom två 12-åringar konstant satt och pratade tappade jag fokus lite. Om ljudet hade varit högre hade jag nog inte irriterat mig men nu kände jag mig som en gammal gubbe. När de varit och köpt popcorn och kom in igen fick jag nog och sa till, kände mig då ännu mer som en gammal grinig gubbe. Musikmässigt var Slayer helt klart bäst även om Megadeth svängde ordentligt. Synd att ljudet inte var bättre mixat, Dave Mustaines röst försvann tyvärr. Roligast var Joey Belladonnas frisyr...

Höstens val närmar sig med stormsteg. Socialdemokraterna som är största parti i Ulricehamns kommun fick i förra valet 3722 röster, Centern som är god tvåa fick 3122 och vi 2598. Det är med andra ord ett ganska stort antal personer som behöver rösta på ett annat parti än vad de gjorde förra gången för att vi ska bli störst i kommunen. Vad är det som säger att vi inte kan bli största parti i Ulricehamn när vi är det i Sverige? Det enda svaret jag kan komma på är Jantelagen. Kan vara dags att låsa in den i en byrålåda...

Dagens låt " Megadeth - Holy Wars... The Punishment Due"

1 kommentar:

Steffemos sa...

Synd att det inte var live. Klippt ihop dom tre första och det skippades sex låtar ur Metallicas set...