tisdag, juni 01, 2010

Tillfälligheter

Av en ren tillfällighet klickade jag runt på Ulricehamns Tidnings hemsida. Till min stora glädje fann jag att Anders Rosenberg har börjat blogga igen. Jag var fullständigt övertygad om att han hade lagt av för gott. Synd att man inte har skrivit något om att han har börjat igen i papperstidningen, eller har jag missat det? Samtidigt kul för nu har jag mycket att läsa.

Jag tillhör dem som såg fram emot UT´s satsning på nätet men har väl känt att den inte riktigt når ända fram. Jag kan till exempel inte förstå varför man inte kan publicera Bo Högborns ledare på nätet. Det går ju att lägga upp den ett par dagar efter det att den har blivit publicerad i papperstidningen. Ett problem kan ju vara att en eller annan knäppgök kommenterar men det går ju att filtrera bort... Det viktiga för UT bör ju vara att bli förstahandsvalet även på nätet för invånarna i Ulricehamns kommun.

Ett litet musiktips, svensk synthpop från Ulricehamn.

Inga kommentarer: