söndag, juni 27, 2010

Musiklek

Det finns musik som passar olika bra i olika situationer. I fredags startades efter många timmar med mat och dryck ytterligare en musiklek. Den gick ut på att spela den bästa "en till" låten. Ni vet när man är på väg hem från krogen eller festen och just den där låten kommer som gör att man bara måste stanna och ta en drink till. När jag vaknade i lördags kom jag på den bästa låten i den kategorin, "Rockwell - Somebody´s Watching Me". Tyvärr bommade jag den kvällen innan, men det blev många låtar ändå... Konstigt det där att det kan finnas många en till låtar...

Kan annars inte sluta att förvånas över Centerns försök att fortsätta driva frågan om småskolornas framtid. Dagens insändare från Anders Andersson kom tyvärr inte med något nytt. Det var däremot ytterligare ett påhopp mot oss moderater som står för en god skola med hög kvalitet i hela kommunen. Synd att han inte lägger ut det han skriver på sin blogg så att fler kan läsa. Jag hade hoppats på lite sommarfrid men tydligen vill Centern annat. Jag hoppas verkligen att vi blir större än dem efter nästa val, allt annat vore en besvikelse.

Dagens låt "Yazoo - Bad Connection"

Inga kommentarer: