tisdag, juni 15, 2010

Valfråga för Ulricehamn

I dagens UT kan man läsa om att Leader Sjuhärad stöder Centern i deras arbete. Jag blir oerhört förvånad över att ingen från Leader agerar. Vad i hela friden kommer Leader Sjuhärad ha för nytta av Centerns enkät. En enkät gjord av Centerpartister och besvarad av Centerpartister. Vilken nytta gör det för landsbygden och vilka lärdomar kan Leader Sjuhärad dra? Hade Leader gett pengarna till undersökningen om det hade varit Sverigedemokraterna som hade skrivit och lämnat in den? För vad jag vet är även de för en levande landsbygd och vill att fler ska bo där.

I min värld känns det väldigt märkligt att Leader väljer att ge pengar till ett enskilt politiskt parti, väldigt märkligt. När man sedan läser vad Centern själva säger om saken blir jag nästan mer konfunderad...

Nog talat om Centern. Igår var det återigen dags för fullmäktige i Ulricehamn, sista fullmäktige innan valet. Nästa gång vi ses kanske tonläget är annorlunda. Det var en lång debatt och jag förstår inte riktigt varför så många känner att de måste upp i talarstolen när de inte tillför något nytt. Jag lovar att jag ska försöka att aldrig förlänga debatten mer än nödvändigt. Sömnpillar ska man få på recept, inte i fullmäktige...

Dagens låt "Krokus - Headhunter"

Inga kommentarer: