fredag, juni 18, 2010

Strage & Robyn

Ni som känner mig vet att jag ofta tycker om Fredrik Strages texter och recentioner. Så även idag... Jag tycker precis som han att Robyn har gjort ett nytt mästerverk. Pratade med en kompis om skivan igår och det som han störde sig på tyckte jag var briljant. Robyn har gjort det igen och jag väntar redan på uppföljaren.

Det är svårt att vara fritidspolitiker, speciellt en bloggande sådan. En som inte vet hur många som läser det man skriver och som dessutom inte riktigt känner att man blir tagen på allvar. Trots att jag är 34 år känns det fortfarande väldigt ofta som att jag är lillpojken och att det inte spelar någon roll vad jag tycker. Jag är helt ärligt ganska trött på alla gubbar och gummor i politiken. Jag är även ganska trött på att moderaterna i Ulricehamn alltid ska få all skit för allt som sker, vi är trots allt fyra partier i alliansen...

Det ska bli skönt med semester från politiken. Då kanske till och med min blogg kan handla om lite mer vardagsnära saker. Såg förresten precis att ytterligare en lokal centerpartist har valt att börja blogga. Det börjar bli många centerpartister på nätet nu, synd att de inte skriver oftare bara...

2 kommentarer:

ingemarmpsjuharad sa...

Nå ja, även Centern har det ganska svettigt på många sätt just nu. Så det är nog inte bara moderaterna som får ta stryk...

Holmin sa...

Det är iofs sant fast det brukar rinna av dem ganska fort...