tisdag, maj 02, 2006

Back to work

Måste säga att det var skönt med en dags extra ledighet. Även om jag inte anser att just första maj ska vara en röd dag så var det ganska välbehövlig vila för min kropp.

Det har hänt en del sedan sist. Kungen har fyllt år, mupparna har slagit sönder sthlm och det osyunlöiga partiet har återigen kastat sten mot rutor. Tyvärr lyckades de inte så värst bra den här gången eftersom det var LRF:s lokaler som fick sina rutor krossade. Fast om jag ska vara ärlig så tror jag knappt att de vet skillnaden eller att de ens bryr sig. Bara de får slå sönder något så är det säkert nöjda.

Läser på DN om barn med uppgivenhetssymtom. Ganska intressant läsning... Det är inte utan att man undrar vad som egentligen ligger bakom. Ngt fel är det i alla fall och jag anser att något måste göras. Handläggningstiden måste kortas ner och det genast. Människor ska inte behöva vänta i flera år för att få reda på att de inte får stanna. Om detta innebär att vi måste ändra vår lagstiftning när det gäller överklagande så må det vara hänt för det kan inte fortsätta så här i all evighet.

Dagens låt är " Le Sport - It´s not the end of the world". Svensk popmusik som låter ganska bra. Har dock hittat lite likheter rent musikaliskt med Bloodhound Gang. Kan tänka mig att popeliten inte håller med...

Gjorde förresten ett partitest på Dn igår. Enligt detta var jag 12% vänsterpartist, undra vart de 12% sitter? Var annars 84% moderat... Kan det ha något att göra med att jag tror på individens frihet?

Helgens bästa kommentar
- Do you have plowing experience?

Inga kommentarer: