måndag, maj 15, 2006

Gamla nyheter

Då var det återigen måndag morgon. Precis om vanligt har jag svårt för att sova ut, satte på nyhetsmorgon och fick snabbt reda på att dagens stora nyhet var att det utbildas för många lärare. Tell me about it! (Hatar egentligen när man blandar svenska och engelska uttryck) Har för mig att jag sa detta redan för tre år sedan... Är jag den nya Saida? Det finns att läsa om ämnet på dn också.

Funderade lite på det här med att vara arbetslös på måndagar. Nu när jag med största sannolikhet har ett nytt jobb när det som jag har idag tar slut, är jag då att betrakta som arbetslös? För jag har ju ett jobb och snart ett nytt, befinner jag mig då mellan två stolar som det så populärt brukar kallas? Måste man vara arbetslös på heltid för det, eller fungerar det för oss deltidsarbetslösa också? Har finns det en del för arbetsmarknadsministern att reda ut... Jag kräver svar innan valet!

Läste förresten Linda Skugge krönika igår, i pappersformat dessutom. Och nej, jag hade inte printat ut den utan det var i en "köpetidning". Vad är det som gör en bra krönika? Är det att klanka ner på så många som möjligt eller att försöka hitta en röd tråd och tendens i samhället? Måste säga att jag allt som oftast tycker att hon skriver rätt sköna saker och trots att vi lever väldigt olika liv känner jag igen mig i hennes tankar.

Såg två kvinnor sitta och diskutera det eventuella slopandet av 6-timmars arbetsdag innan. Bara för att kommunal kanske ska ta bort kravet väljer nu S-kvinnorna att göra samma sak. Väljarna vill det inte säger hon, de vill ha högre lön... Vem vill inte det?

Ska försöka använda min kamera idag så ni får se hur vacker stad jag bor i...

Dagens låt " Josh Rouse - Givin it up"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»