söndag, maj 21, 2006

Vindarna vänder



Det händer saker i Ulricehamn, både med mina frön och i stan som helhet. I tidningen i veckan har man kunnat läsa att det är klart med Åsunda sjöstad och att sossarna är emot hur det hela är löst. Någon som är förvånad? Finns det något som de ställer sig positiva till? Skulle väl vara ökade skatter, högre bidrag, fler plusjobb, förbjuda paraboler och stänga internet. Helt ärligt så har de väl gjort sitt i såväl den lokala politiken som på riksplanet. Makt korrumperar sägs det ju och jag är benägen att hålla med...

Ikväll är det hockeyfinal. I slutet av maj! Imorgon är det sm i jaktstart över 30km. Nej tack, vintersporter på vintern och sommarsporter på sommaren. Vem vill ha fotbolls-vm i januari?

Mina växter tar sig, snart är det dags att börja plantera om. Om det bara kommer lite sol så kommer jag nog att få en prunkande balkong i sommar. Läste förresten på Dn om en man som har anmält vårruset till Jämo. Vissa har nog för mycket fritid... LÄs och begrunda artikeln, vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Varför är det så att när man har fått jobb dyker det upp mer saker som egentligen är intressantare? Ska till min nya arbetsplats på tisdag och såg i torsdags en annons om ett jobb som jag mer än gärna skulle vilja ha. Talade dessutom med kinakarro innan och det lät på henne som att hon menade allvar med peking. Va f-n ska allt vara så svårt för? Det tro tusan att det hade varit hur kul som helst att ta ett år eller två i peking!

Dagens låt är "The polyphonic spree - Soldier girl"

Inga kommentarer: