måndag, maj 29, 2006

Årets vallöfte


Såhär i valtider duggar löftena tätt. Oavsett var Ulrika Messing säger kommer jag aldrig att ta på mig en cykelhjälm. En av anledningarna till att jag inte köpte moped var att jag var så ful i hjälm. Ska jag inte ens kunna cykla från och med nu? Sossarna måste tänka på oss fåfängda människor också... Jag vet att det är dumt och jag vet att jag är ett dåligt föredöme. Men det måste faktiskt vara upp till mig att bestämma. Vad blir nästa sak? Att man ,måste ha broddar och hjälm när det är halt på trottoarerna i vintertid? Lägg ner!

Det finns ju en hel del "sporter" som inte finns i Sverige. Vad skulle du heta om du var t.ex en wrestlingstjärna? Jag skulle heta Hulk Bull... Skulle nog vara tvungen att ha gröna tights.

Hittade en annan rolig nyhet på expressen.se. Ett bra tips för alla ungdomar och andra som vill bli fullare fortare. Om man blandar ut groggen med lightläsk så passerer allt tydligen magen fortare och påskyndar matsmältningsprocessen. Se där ett gratistips från expressen. Läs och lär, eller också inte...

Miljöpartiet har ju haft kongress i helgen i grannkommunen. Såg att de har kommit fram till en hel del vettiga saker. Krav på Eu-utträde, 175.000 nya miljöjobb samt att halvera kostnaderna för försvaret. Vill egentligen bara säga en sak, det går fort att rusta ner men det tar tid att bygga upp.

Dagen låt "Björn Olson - Göteborg"

Inga kommentarer: