söndag, oktober 22, 2006

Alram Alarm

Söndag eftermiddag och jag har bara regn hos mig. Hur kommer det sig att Orups texter ofta känns aktuella? Ska nog ta och lägga en Orupskiva i bilen. Har förövrigt haft en lugn och skön dag. Var i Gällstad på förmiddagen och kollade på skor, tror du jag hittade några. Självklart inte. Det fanns ett par Hush Puppies som var fräscha men tyvärr slut i min storlek. Såg ett par i Borås igår, skulle helt klart ha köpt dem, med min otur är de säkert slut när jag är i Borås nästa gång.

Vad händer i Ulricehamn då? Helt ärligt så har jag inte en aning. Vad som sker på vägen mellan Tranemo och Svenljunga däremot har jag full koll på. Nu är det dags för mittlinjer och fyllnad av sand i vägrenen. Var lite sugen på utgång tidigare i veckan men ju närmare helgen jag kom ju mer försvann suget. Får nog ta och kolla läget nästa helg istället. Var hemma hos en kompis igår och drack lite vin, trevligt.

Går i bilköpartankar. Tror att jag kommer att göra en riktigt dålig affär snart... Vad ska jag göra? Vill ha och behöver en större bil men är inte beredd att betala för en. Kan inte ngn bara ge mig en ny Volvo eller Saab? Please...

Dagens låt "Bonnie Tyler - It´s a heartache"

Inga kommentarer: